“Mak…abang lambat bertukar”

Hehehe…satu kisah lucu yang i dengar drpd my rumate, Razlina aka Lynn aka Cik Kakak aka Cindai Ungu. Tentang salah seorang anak sepupu dia, lelaki, umur dalam 4 tahun. Minat sangat tengok citer pahlawan ala-ala Mask Rider tu, sampai terpengaruh. Satu hari dia kononnya nak cuba terjun dari kerusi dan bertukar menjadi macam pahlawan dalam citer tu. Sekali die terjatuh ‘gedebuk’ atas lantai. Nangis la pulak, konon nak jadi hero tadi. Yang si ibu pun kononnya pegi la pujuk…

 

“Nape abang ni? Lompat-lompat, kan dah jatuh”, i tak sure dialog pujukan si ibu, lebih kurang cam tu la kut.

 

Yang si anak ni pulak menjawab sambil menangis,”…ABANG LAMBAT BERTUKAR.”

 

Kihkihkih.

 

Si ayah yang mulanya nak marah, terus tak jadi marah. Kesian punya pasal, si ibu pun melayan la kerenah si anak tadi. i yang dengar pun ketawa tak henti-henti. Kelakar sangat-sangat. Rupanya dasat jugak kesan citer sebegitu dalam diri anak-anak. Nasib baik tak cuba terbang macam Superman, memanjat dinding macam Spiderman. Hehehehe.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s